blog fashion kids style trends stylist shopping ']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();

Leather label Van der Borne, est. 2011, has come up with the greatest bag ever ... the Pizza Bag! It's round, it's fun, it's iconic, it's timeless, it's a musthave and must keep bag.  

In dit interview stel ik jullie voor aan Van der Borne en haar co-founder en designer, Anna Hegeman.

"De persoon achter VdB is eigenlijk niet zo belangrijk", zegt Anna. Het gaat ons om de producten. Daar mag de focus en de media aandacht naartoe. Als het allemaal om mij ging, in plaats van wat we maken, had ik beter actrice of zangeres kunnen worden.

VdB is begonnen vanuit de liefde voor het ondernemerschap en onze visie op de huidige markt. Ik ben me erg bewust van de verzadiging van de mode-industrie. Er is zoveel! Die massa productie en consumptie gaat maar door. Dit maakt het ook zo fascinerend. Mede vanuit die gedachte zijn we gaan ontwerpen. We wilde een blijvend, tijdloos, klassiek en misschien wel iconisch product maken. We willen niet volgend seizoen alweer met totaal iets anders komen, maar hopen dat onze klanten over 20 jaar de 'Pizza Bag' nog steeds mooi vinden, gebruiken en doorgeven. Naast een 'it bag', dus ook een 'forever bag'. 

Ik hoop dat we over een aantal jaar het merk hebben weten over te brengen. Dat we van Japan tot St. Barth's op toffe plekken liggen en dat we interessante samenwerkingen hebben kunnen aangaan. Opening CeremonyDover Street MarketStorm en Colette zijn wel echt winkels die op 'the wishlist' staan. Dat is de droom.

Maar nu terug naar het product waaruit dit interview ontstond, de Pizza Bag. Zomaar gevonden in de Pop-Up Store Jan Eef en meteen 'in love' met de vorm, de simpelheid en de kwaliteit.  

De tas was eigenlijk verrassend snel bedacht. Als je een tas ontwerpt, wil je je natuurlijk wel onderscheiden. Met veel LP draaiende vriendinnen kwamen we op een dolle avond tot de ontdekking dat er eigenlijk helemaal geen ronde tas was! De naam 'Pizza Bag' was in het begin de 'werktitel' voor het ontwerp, maar bleek zo 'catchy' dat'ie is blijven plakken. 

Wie is toch die vrouw waar jullie deze tas voor maken? Alexander Wang heeft wel eens gezegd dat hij ontwerpt voor 'the MOD, models off duty'. Je kent ze wel, die modellen die ook 'off camera' die 'je ne sais quoi' nonchalance hebben. Ik vond het heel handig om op die manier te kijken naar voor wie je ontwerpt. Na een brainstorm sessie kwam voor ons de 'inspired traveller' en de 'jetset vagabond' als fictief persoon naar voren. Deze 'sophisticated' vrouw reist wanneer ze kan, laat zich meenemen in het moment, gaat voor macarons naar Parijs en voor Limoncello naar Italië, maar ze is geen verwende tuttebel. Ze is 'mindfull' en tegelijkertijd een warhoofd en een dromer. Als ik een vertaalslag maak naar de werkelijkheid, dan komen Diane Kruger en Kate Bosworth er dichtbij in de buurt. 

Diane Kruger, wallpaperfashion.com 

Diane Kruger, wallpaperfashion.com 

Wie is Anna Hegeman?

Geboren in 1985, te Nijmegen. Deze 28-jarige omschrijft zichzelf als; melancholisch, ongeduldig en impulsief. Anna heeft een double degree in ‘Management of Creative Business Processes’ van zowel de businessschool in Copenhagen als Milaan. Ze heeft verder geen vakopleiding genoten en is daarmee dus volledig autodidact. Tijdens haar studie heeft ze veel stage gelopen bij verschillende modemerken en PR bureaus. En op die manier 'the business' van dichtbij kunnen 'afkijken'. Ze heeft altijd veel gereisd en voor langere periodes in het buitenland gewoond.

"Ik wist altijd al dat ik weg moest uit Nijmegen. Amsterdam en later New York, Copenhagen, Milaan. Ik ben nu sinds 2 jaar terug in Nederland. Heb de rust gevonden en het besef dat vrienden en familie belangrijk voor me zijn." 

Anna's favourites

Brooklyn Bridge, New York

Brooklyn Bridge, New York

Stad: New York is de stad die alles heeft, zeker ook mijn hart, maar zou er 'longterm' niet kunnen wonen. Copenhagen was voor mij de plek waar ik echt rust vond. 

Bar/Restaurant: Ik hang tegenwoordig onbedoeld vaak rond bij Bar Moustasche, Utrechtsestraat. En in de buurt ben ik dol op  Cafe Cook, op de hoek van de James Cookstraat. De kaart is altijd verrassend. 

Store: Ik ben geen fervent shopper, maar houd wel van bijzondere dingen. Voor nu zou ik dan Pop-Up Store Jan Eef willen noemen. Niet alleen als promo, maar ik vind het gewoon een tof collectief. Dit soort initiatieven maken de stad alleen maar groter.

Aesop Skincare

Aesop Skincare

Beauty product: Ik ben totaal verliefd op Aesop. Het zijn allemaal natuurlijke producten, die zó lekker ruiken! Plus, de verpakking is erg mooi. Ze verkopen het o.a. bij Skins

VdB product: Het gouden kettinkje, met het VdB staafje eraan draag ik altijd. Ik voel me naakt zonder. Oh, en natuurlijk de  Pizza Bag, waar echt mijn hele leven ingaat!

Brand: Acne, ik vind het heel knap hoe ze kunst, mode en design hebben gecombineerd. Het is bijna mysterieus en ongrijpbaar. Toch hebben ze een mega publiek weten te bereiken. Hoe zij hun PR doen is zeker een inspiratiebron voor VdB. 

 

Ik zou Alter inhuren omdat .....ik er niet altijd op let of wat ik aantrek ook uitstraalt wat ik wil uitstralen. Ik heb of neem er ook niet genoeg de tijd voor. Heerlijk dus als iemand met me zou meedenken. 

Any last words?

Mijn vader zegt altijd als ik iets moeilijk vind: "Blijf bewegen". Dat is wat we met VdB willen doen.

 

Comment